Wednesday, January 28, 2009

Hajat tak sampai

Cuti CNY yg lepas cadangnya nak balik ke kg di Kedah sbb adik aku bertunang tp hajat tak kesampaian sbb anak2 tak sihat, kaklong demam n sakit tekak, kakngah muntah2 n cirit, baby plak sakit mata. Mulanya buat keputusan tak balik melihatkan anak2 tak sihat, tp anak2 beria nak balik kg jugak. Sebab kesian aku gagahkan jugak, itu pn setelah tunggu 2hari(sabtu n ahad) bagi derang pulih. Kaklong beberapa kali suakan kepalanya supaya aku check suhu badannya dan bila aku ckp kaklong dah tak demam keluar perkataan "yessss!!, boleh balik kg kan abah?" dari mulut dia. Bersungguh2 dia nak balik kg. Kakngah plak asyik sebut "alaaaaaaaaaa" yg panjang bila aku ckp kita tak balik kg. Hihihii....mujur baby je tak pandai buat mimik muka kesian mcm kak2nya.

2 jam dlm kereta, badan kaklong panas balik, mungkin sbb air-cond kereta. Bermalam di Ipoh rumah mentua berehat dan cadangnya esok pagi2 terus balik Kedah. Pukul 12mlm Kakngah plak muntah2. Jadi rancangan balik ke Kedah terpaksa di cancel.

Sian plak kat anak2 aku, bulan ni asyik sakit je..... agaknya sbb ekonomi dunia yg makin sakit kot ....haihhhhhh....apa plak kaitannya....ehehhe.... mungkin aku risau kot, esok lusa ada ke lagi aku kerja?? Apapun aku bertawakal kpd Allah, rezeki di tanganNya.

No comments: