Friday, January 23, 2009

Marah

Aku selalu marah anak aku(kaklong n kakngah) kalo depa buat sepah kat rumah. Aku kalo marah, bebel sampai nangis budak tu. Har har har .Bukannya apa, bila depa sepah2 tu cthnya pen, mainan, buku, anak patung merata, nak jalan pn susah, terpijak sakit lgpn runsing tgk barang bersepah.

Nak jadi cerita sehari tu aku minum petang, aku letak plastik keras see trough(apa ke namanye...hihi) pembungkus roti bun yg aku beli kat Giant atas lantai. Anak aku, kakngah yg mulutnya boleh tahan bising gak tu, keluar dari bilik dia dan trus terpijak plastik tu. Trus dia pandang aku, aku pandang dia. Mulanya aku nak marah dia, kenapa jln tak tengok. Tp belum sempat aku bukak mulut, kakngah dah sound aku dulu....

"abah ni, tak reti simpan elok2 ke barang ni...kenapa sepah!"

comel je budak 4tahun marah abahnye. Aku yg tadi dlm mode nak marah dia, trus tukar mode rase nak nangis je...har har har....sekali kena sound dgn anak daaa....

6 comments:

miloaiskurangmanis said...

tu le kena ingat selalu

kepimpinan melalui teladan ye encik PK

kekekekeke

mommy Khalisya said...
This comment has been removed by the author.
mommy Khalisya said...

wahaha..dapat bayangkan muka kak ngah marah tu...

pk said...

hihihi

nuyin buat muka garang, maklum la tgh marah.

tu la, org kata budak2 ni tiru je apa yg makpak dia buat. Kan dah terkena sekali

kijang said...

Aku lak tiap2 hari marah anak aku masa nak p sekolah subuh2. Sampai sekolah asyik lambat, mula2 pengawas sekolah dok nama. La ni pengawas dah tak ambik nama dah,.. bukan sebab sampai awal sebab pengawas pun dah masuk kelas, gila lambat. Yg tesen nya aku dok masuk opis lambat je..

pk said...

hahahha...dgn bapak2nye sekali lambat masuk opis yek...