Saturday, June 14, 2008

rebate/subsidi/wang ehsan minyak



Hari ni, 14/06/08 adalah hari utk pemilik kenderaan mengutip rebate/subsidi/wang ehsan diseluruh pejabat pos di Malaysia. Bagi mereka yg memiliki kenderaan spt motorsikal, kereta, van etc milik persendirian boleh menuntut sebanyak RM150 utk motorsikal (enjin berkapasiti 250cc ke bawah) dan RM625 utk kereta (enjin berkapasiti 2000cc ke bawah). Bagi mereka yg mempunyai kenderaan milik persendirian spt kuda, kuda kepang, keldai, lembu, kerbau atau kaki yg berkapasiti 2kk (kaki kiri/kanan) TIDAK layak utk mendapat wang ehsan ini kerana tiada cukai jalan/roadtax wpn mmg kenderaan ini berjalan. Harap maklum.

Sementelah moto kesayangan aku baru je aku hidupkan roadtax pada bulan mei yg lalu, maka aku layak menuntut RM150 itu. Yahuuuuuuu... napelah kereta aku roadtax mampas bulan Februari?? Kalo tak leh dpt RM150 + RM625 = RM775 ....huhuhu...leh wat mcm2 tu..hp baru...baju....kasut...golf?? oh tidakkkk.....tak mau aku jadi Golongan Orang Lupa Family...hihihi.....atau Golongan Orang Lari Fulus...hahhaha

Oleh kerana kebijaksaan aku yg tak mahu terjebak di stesen minyak pada malam pengumuman harga minyak naik ke RM2.70 seliter, maka aku buat selambe derkkk je dari pagi. Sebelah petang bila aku rase takde dah langau2 menghurung pejabat pos, baru le aku pegi. Itu pn lagi setengah jam nak tutup iaitu pd jam 5ptg. Mmg nasib bayekkk betul...takde org. Tak sampai 5 menit lps isi borang, duit RM150 tu dah ade kat tgn aku. Hahahah... duit org minyak....

6 comments:

Lee Hassan said...

buat hal la bob..bukan Golongan Orang Lebih-lebihan Fulus ke..

Lee Hassan said...

aku nak link kan hang punya blog ke blog aku, kasi prommote satu kampung. nati fadil pun link jugak..

pk said...

hihihahaha...Golongan Org Lebih Fulus? Syok la kalu camtu...takyah keja dah.

Anonymous said...

leh banjer....rm150 tuuuu

pk said...

banje? ok no hal

air kosong sepuluh gelas bleh?...

hihihi

Anonymous said...

huhu..leh la akak pk belanja soya kotakk....ye ye !!!